ILSAC - International Lubricants Standardization and Approval Committee, bola založená v roku 1992 AAMA (American Automobile Manufacturers Association) zástupcami výrobcov automobilov DaimlerChrysler Corporation, Ford Motor Company a General Motors Corporation a JAMA (Japan Automobile Manufacturers Association), boli definované potreby, parametre, licencovanie a riadenie špecifikácií mazív. Spolu s tripartitným systémom (API, SAE a ASTM) vytvorených EOLCS (Engine Oil Licensing and Certification System).
ILSAC | |
GF-1
|
je norma zrovnateľná s API SH s požiadavkou na 2,7% úspory paliva. Bola vytvorená v roku 1990 a aktualizovaná v roku 1992.
|
GF-2
|
ako GF-1 a naviac musí vyhovovať nárokom na zvýšenú úsporu paliva (VI-A), nižší obsah fosforu v oleji (max. 0,1%), nižšiu odparovateľnosť (pri 0W a 5W). Dodatočne sa testuje penivosť, tvorba usadenín a čerpateľnosť.
|
GF-3
|
Štandardné GF-3 má prísnejšie parametre týkajúce sa dlhodobých účinkov oleja na systém pre reguláciu emisií vozidla, lepšiu spotrebu paliva, usadenín a výkonu viskozity.
|
GF-4
|
Podobná norme API SM, ale vyžaduje ďalšie schválenie VIB Spotreba paliva test (ASTM D6837).
|
GF-5 |
Predstavená v októbri 2010. Cieľom je zabezpečiť lepšiu vysokoteplotnú ochranu pre piesty a turbodúchadla, prísnejšiu kontrolu kalu, zlepšenie spotreby paliva, kontrolu emisií a ochrana motorov prevádzkovaných na etanol s obsahom paliva až E85. |
Vytvorené systémom www.webareal.sk