S cieľom uľahčiť užívateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Používaním našich stránok súhlasíte s ukladaním súborov cookie na vašom počítači / zariadení. Nastavenia cookies môžete zmeniť v nastavení vášho prehliadača.



Klasifikácia oleja podľa ACEA

ACEA (Asociácia európskych konštruktérov vozidiel), vydala výkonové špecifikácie motorových olejov. Klasifikácia ACEA delí oleje do troch skupín:

A / B - Motorové oleje pre benzínové a naftové motory osobných a ľahkých dodávkových vozidiel

C - Oleje kompatibilné s katalyzátormi

E - Oleje pre dieselové motory ťažkých nákladných automobilov

Výkonový stupeň je vyjadrený pre daný typ motora číslom (od "1" vyššie). Čím je číslo vyššie, tým je kvalitnejší olej. V súčasnosti sa používajú nasledujúce výkonnostné triedy ACEA:

 

ACEA Použitie HTHS- Viskozita mPa.s

A1

 

Oleje s vysokou ochranou piestu pred tvorbou usadenín, tvorbou kalov a opotrebovaním a odolnosťou voči oxidácii pri vysokých teplotách. Zamerané na maximálne ekonomické využitie paliva – min. 2.5 % v porovnaní s olejmi 15W-40. Štandardný olej, normálne intervaly výmeny.

 

2,9–3,5

 

A2

 

Oleje s vysokou ochranou piestu pred tvorbou usadenín, tvorbou kalov a opotrebovaním a odolnosťou voči oxidácii pri vysokých teplotách. Zamerané na maximálne ekonomické využitie paliva, lepšia ochrana ložísk, vyššia výkonnosť. Štandardný olej, normálne intervaly výmeny.

 

>3,5

 

A3

 

Oleje s vysokou ochranou piestu pred tvorbou usadenín, tvorbou kalov a opotrebovaním a odolnosťou voči oxidácii pri vysokých teplotách. Zamerané na maximálne ekonomické využitie paliva, lepšia ochrana ložísk, vyššia výkonnosť, odolnosť voči oxidácii pri vysokých teplotách vyššia ako pri A1 a A2. Olej pre vysokú záťaž, možnosť predĺžených výmenných intervalov.

 

>3,5 mPa.s

 

A4

 

Oleje pre benzínové motory s priamym vstrekovaním

 

 

A5

 

Oleje ako A4 s rozdielom zníženej viskozity

 

2,9 – 3,5 mPa.s

 

B1

 

Oleje s vysokou ochranou piestu pred tvorbou usadenín a vačiek proti opotrebovaniu, dobré rozptyľovanie sadzí , maximálne ekonomické využitie paliva, lepšia ochrana ložísk, vyššia výkonnosť. Štandardný olej, normálne intervaly výmeny.

 

2,9 – 3,5 mPa.s

 

B2

 

Oleje s vysokou ochranou piestu pred tvorbou usadenín a vačiek proti opotrebovaniu, dobré rozptyľovanie sadzí, maximálne ekonomické využitie paliva, lepšia ochrana ložísk, vyššia výkonnosť. Štandardný olej, normálne intervaly výmeny.

 

>3,5 mPa.s

 

B3

 

Oleje s vysokou ochranou piestu pred tvorbou usadenín a vačiek proti opotrebovaniu, dobré rozptyľovanie sadzí, maximálne ekonomické využitie paliva, lepšia ochrana ložísk, vyššia výkonnosť, lepšia ochrana vačiek proti opotrebovaniu, kontrola viskozity a rozptyľovania sadzí. Olej pre vysokú záťaž, možnosť predĺžených výmenných intervalov.

 

>3,5 mPa.s

 

B4

 

Oleje ako B3 + je možné použiť pre dieselové motory s priamym vstrekovaním

 

>3,5 mPa.s

 

B5

 

Oleje ako B4 s rozdielom zníženej viskozity

 

2,9 – 3,5 mPa.s

 

E1

 

Neplatné od 3/2000

 

 

E2

 

Oleje pre všeobecné použitie pre nepreplňované a preplňované dieselové motory ťažkých nákladných vozidiel so štandardnými výmennými intervalmi.

 

>= 3,5 mPa.s

 

E3

 

Lepšia ochrana proti opotrebovaniu, kontrola viskozity a rozptyľovania sadzí, vyššia výkonnosť. Oleje pre vysokú záťaž, možnosť predĺženej výmeny.

 

>= 3,5 mPa.s

 

E4

 

Oleje pre vysoko zaťažené dieselové motory spĺňajúce emisné predpisy Euro I až IV, pracujúce za sťažených podmienok. Významné predĺženie výmenných intervalov. Oleje sú vhodné pre motory bez BDF a tiež pre motory s EGR a motory vybavené systémom SCR NOx.

 

>= 3,5 mPa.s

 

E5

 

Olej pre vysokú záťaž, možnosť predĺžených výmenných intervalov.

 

>= 3,5 mPa.s

 

E6

 

Oleje pre vysoko zaťažené dieselové motory spĺňajúce emisné predpisy Euro I až IV, pracujúce za sťažených podmienok. Významné predĺženie výmenných intervalov. Oleje sú vhodné pre motory vybavené systémom EGR, DPF, alebo aj bez DPF a pre motory so systémom SCR NOx. Sú zvlášť odporúčané pre motory s DPF a sú konštruované pre palivá s nízkym obsahom síry (max. 50ppm).

 

>= 3,5 mPa.s

 

E7

 

Oleje pre vysoko zaťažené dieselové motory spĺňajúce emisné predpisy Euro I až IV, pracujúce za sťažených podmienok. Vhodné pre výmenných intervalov. Oleje sú vhodné pre motory bez DPF a iné motory so systémom EGR a SCR NOx.

 

>= 3,5 mPa.s

 

C1

 

Stabilný olej, kompatibilný s katalyzátorom pre vysoko výkonné benzínové a dieselové motory osobných a ľahkých nákladných áut so systémom DPF Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst), ktoré vyžadujú nízkoviskózne oleje so zníženým obsahom SAPS (Sulfate Ash Phosphorus Sulfur – sulfátový popol, síra, fosfor) a HTHS vyššie ako 2,9 mPa.s. Tieto oleje predlžujú životnosť systémov DPF a TWC a znižujú spotrebu paliva.

 

>2,9 mPa.s

 

C2

 

Stabilný olej kompatibilný s katalyzátorom pre vysoko výkonné benzínové a dieselové motory osobných a ľahkých nákladných áut so systémom DPF Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst), ktoré vyžadujú nízkoviskózne oleje, kde HTHS je vyššie ako 2,9 mPa.s. Tieto oleje predlžujú životnosť systémov DPF a TWC a znižujú spotrebu paliva.

 

>2,9 mPa.s

 

C3

 

Stabilný olej kompatibilný s katalyzátorom pre vysoko výkonné benzínové a dieselové motory osobných a ľahkých nákladných áut so systémom DPF Diesel Particulate Filter)

 

> 3,5 mPa.s

 

C4

Stabilný olej kompatibilný s katalyzátorom pre vysoko výkonné benzínové a dieselové motory osobných a ľahkých nákladných áut so systémom DPF Diesel Particulate Filter)

> 3,5 mPa.s

 

⇐ Späť do sekcie Tech-Info

 

Vytvorené systémom www.webareal.sk

M2U4M2M